onze hond Yura!







Ja jongens, vandaag was het dan eindelijk zover, we hebben onze nieuwe hond opgehaald! Het is Yura, een Rottweilerpup van 5 maanden. Hier gaat natuurlijk een heel verhaal aan vooraf, wat we expres niet op het blog hebben gezet omdat we een hoop dingen nog niet zeker wisten....
Hoe begon het: enige tijd geleden dachten we het zeker te weten....we willen een boxer...Megaleuke honden, als ik ze zie moet ik al lachen. En menigeen weet dat dat voor mij een voorwaarde is om te gaan voor een hond. Neem Bob, de franse Buldogg van de vrienden uit Amstelveen...er is geen meer humorvolle hond ( en uit zn bekstinkende hond) als BOB...Ik zou zo blind kunnen gaan voor zo'n hond. Maar er spelen natuurlijk meer zaken mee. Waakzaamheid is 1 van de belangrijkste..Enige tijd geleden was Frank voor zn werk 2 dagen in Stockholm en stond er 's avonds om half 11 ineens iemand aan de deur hier.....( en echt we wonen buiten, dus dr komt hier geen hond behalve als t echt zo moet zijn....)Dus je snapt, mn hart zat in mn keel....Afijn, diegene zat verkeerd, was op zoek naar de oude eigenaar.
Dat was het moment dat ik besloot dat een Rottweiler toch de beste keus zou zijn......Degenen die ons kennen snappen de reden, we hebben immers zelf een Rottweiler gehad, een jaar of 15 geleden, en ons pa en ma hebben inmiddels zelf hun 2e Rottweiler! Ook onze kinderen zijn met deze honden opgegroeid en er helemaal weg van.
Ik heb op een gegeven moment een email gestuurd aan Jos en Gerarda van de Runderkraal ( http://www.runderkraal.nl/) Dit is de fokker waar ook Senna van ons pa en ma vandaan komt, met de vraag of zij een goede fokker in Zweden wisten waar wij contact mee op konden nemen. Heel snel kregen we antwoord, met maar 1 naam, de kennel http://www.justask.nu/ in Zweden. Gelocaliseerd vlak bij Stockholm, een uurtje of 4 rijden bij ons vandaan.
Ik heb gelijk gebeld en kreeg Gerard te spreken, de eigenaar. Heb een heel leuk gesprek gehad en hij vertelde me eigenlijk vrij snel dat hij sind 2 dagen een pup van zijn zwager had terug gekregen.....die kinderen bleken heel erg allergisch te zijn voor honden. De pup was ruim 4 maanden oud en bleek na het gesprek, echt iets voor ons!~Toch wilde hij de pup eerst zelf nog 2 weken houden om zeker te weten dat sociaal gezien alles in orde was. de pup is absoluut in orde, het enige is, is dat ze altijd vreselijk onder de duim is gehouden door de andere honden aldaar....Voor Yura is het enorm goed dat ze nu eindelijk een gezin heeft gevonden waar ze tot bloei kan komen en waarin ze dr eigen plaats kan gaan vinden. Emily en Gerard van Just Ask zijn erg blij dat wij haar op willen nemen.
Nu ik dit schrijf is Yura een uurtje of 4 bij ons en komt ze al aardig los....Ze verrekt t al om buiten te pissen en heeft dit al 1x in de woonkamer gedaan....Eten heeft ze wel meteen gedaan maar dat verbaast me niks, onderweg was de hele (nieuwe) bench al ondergekotst.
Verder doet ze nu alsof ze ligt te slapen, maar ondertussen....ze houdt alles in de gaten...Ben erg benieuwd hoe het vannacht gaat, ik meld me morgen wel weer!!!!!
Liefs Frank, Mirjam, Tom, Sabien en Floor en Yura!



(zie fotoos!!!)