Rust in de tent en ik heb dus weer tijd om een nieuw verhaaltje te maken...
Na een drukke maar o zo gezellige maand begint het normale leven hier weer. De kinderen zijn vandaag (donderdag 8 januari) weer voor het eerst naar school gegaan na 3 weken kerstvakantie. Iedereen bedankt voor de kerstkaart! (ze stromen nog binnen hihi)Overigens is het heel erg leuk om te horen/lezen dat zoveel mensen het weblog lezen! Dit maakt het voor mij erg leuk om te blijven schrijven!
Vandaag hadden we een plezierige verrassing! De postbode stond met een groot pakket aan de deur, vol met nieuwe Senseopads, nasikruiden van Conimex en niet te vergeten een zak zuurkool en een echte rookworst! Lies en Rob, keibedankt!!
Floor had tijdens de kerstvakantie op mijn verzoek haar rekenboek mee naar huis gekregen zodat wij haar konden uitleggen hoe bepaalde sommen werken. Doordat Floor geen engels kent krijgt de juf het niet voor mekaar om dit uit te leggen. Uiteraard is hier in de kerstvakantie niks nada noppes van terecht gekomen.... Vanavond zijn we dan maar even voor het eerst samen gaan zitten en wat blijkt? Floor is totaal niet geautomatiseerd in de sommen tot 20......Er wordt lang nagedacht over een opgave als 13-6=..
Werk aan de winkel dus en de komende tijd gaan we elke dag de sommen tot de 20 oefenen zodat ze zo snel mogelijk geautomatiseerd is. NU snappen we wel dat ze zegt dat ze rekenen tot de 1000 zo moeilijk vindt....
Oja, wat school betreft.....morgen ga ik voor het eerst naar het SFI (zweeds voor buitenlanders) voor een introductiebijeenkomst. Ben erg benieuwd...In de brief stond dat ik morgen iemand mee mocht nemen om me te helpen verstaanbaar te maken als ik dat prettig vond. Ik ga gewoon lekker alleen en zie wel hoe t er aan toe gaat!
Ik moet wel extra vroeg op dus morgen.....kids wakker maken, zelf douchen, ontbijten, hond uitlaten (meteen lange wandeling want ik ben de hele morgen weg...) EN de kids en ik moeten allemaal om 8.10 uur in de klas zitten...Leuk bedacht, alleen mijn school is aan de andere kant van Borås...Met Yura gaat het trouwens supergoed! Ze groeit als kool en begint te puberen...Gisteren bleef ze de hele tijd piepen dat ze eruit wilde (dacht ik....) maar elke keer als we buiten waren wilde ze alleen maar rondsjezen in de sneeuw....Ze vindt het geweldig!
Ja sorry Gea en Gert......afgelopen dinsdag begon het hier eindelijk te sneeuwen....zoals je ziet leverde dat gisteren hele mooie plaatjes op met de zon erbij. Vreemde beesten hebben we niet meer gezien, ik heb wel van de buurvrouw (andere kant, die spreekt wel engels) gehoord dat hier vrij veel verscheidenheid aan beesten voorkomt. Veel herten, heel veel aparte vogels die alleen in het natuurgebied voorkomen achter ons huis (Rya åsar), veel vossen en ook af en toe een lynx en een eland..
Het meer Oresjö was voor het grootste gedeelte bevroren en wat dan meteen opvalt is de rust die hier blijft heersen. Als je de beelden op de NL-tv ziet van de Ankeveense- en Oostvaardersplassen, dan vraag je je hier af wat er aan de hand is. Als er 10 man schaatst op het ijs tegelijkertijd is dat veel.
Helaas is het vanmiddag begonnen met dooien en de vooruitzichten zijn ook niet dat het nog zo koud wordt de komende tijd. De afgelopen week was wel vrij koud, ik heb mn auto meerdere malen aan de stroom gehad om op te warmen voordat ik ging rijden!
Morgen gaat Tom starten bij de zwemclub hier in Borås, hij begint weer met wedstrijdzwemmen!
Hej då en tot de volgende keer!