We zitten er weer warmpjes bij.....27-10




Vandaag eindelijk de haard eens aangestoken....Nou ja, laten aansteken. Christian kwam uitleggen hoe een en ander werkt. Zo trots als een pauw kwam hij hier binnen, hij is afgelopen vrijdag weer vader geworden van een zoon, Olivier.
We hadden een kadootje voor hem gekocht, dit kon hij wel waarderen. Ook de hollandse koffie smaakt hem best!

Voor wat betreft de verwarming in dit huis, we hebben op elke verdieping een haard/houtkachel en in elke kamer hangen radiatoren die op electriciteit werken. Dit is niet voordelig...We willen via de gemeente ons nu laten informeren welk verwarmingssysteem het beste geschikt is voor dit huis.
Ik zie mezelf niet elke dag om het half uur alle kachels checken een aanvullen met hout..

Gisteren belde ons mam met de mededeling dat ze weer geboekt heeft! Leuk hoor! Ze komt nu een dag of 10 in december en is dus hier met Frank zijn verjaardag.
Vandaag ben ik nog niet op de intake geweest voor de zweedse les, ik had er niet bij stil gestaan dat de kids vakantie hadden..Alles liep hier om 11 uur nog in pyama rond. Morgen maar even proberen.
Ik las vanavond op het weblog van een andere Nederzweedse dat het tempo heel erg laag blijkt te liggen. Zij gaat nu maar 2x per week naar school en de rest zelf-studie. Dat zal mij ook beter liggen denk ik.
We zullen wel zien.
Gisteren hebben we lang rondgereden om naar een of andere boxershow te gaan kijken. Bleek in de middle of nowhere te zijn en tot overmaat van ramp was het echt hollands zeikweer...Floor gleed meteen uit in de modder en na 5 minuten besloten we om maar iets anders te gaan doen. Dat werd dus de IKEA......spijt als haren op ons hoofd.........wat een drukte! We waren al gewaarschuwd dat je niet moet gaan winkelen als de zweden net hun salaris hebben gekregen. De centen die ze dan hebben gekregen, geven ze ook meteen datzelfde weekend weer uit. Er stonden files voor de parkeerplaatsen bij de IKEA.
Maar goed, we hebben wel wat ideeen op kunnen doen voor de keuken en later onder het genot van een biertje en een wijntje weer plannen gemaakt.
A.s vrijdag komt er hier een loodgieter kijken voor de bijkeuken/wc. Dat is echt de eerste ruimte die we op willen knappen. Ondertussen is Frank begonnen met het schuren van het houtwerk in de keuken, dan kunnen we dat alvast gaan schilderen. Alles wordt licht.
TV hebben we nog steeds niet aangesloten en ik moet zeggen dat we het niet missen...af en toe kijk ik op internet bij 'uitzending gemist". De kinderen kijken af en toe een dvd en vermaken zich verder met computeren, lezen en op zolder spelen.


hej då!