pantoffels en zweedse les 21-10-2008


Mn eerste dagje helemaal alleen hier in huis..Frank aan het werk en de kids naar school. Ik kom tijd tekort!

's morgens moeten de kinderen om 8.10 op school zijn. Pfffff en das vroeg! Dat betekent dat iedereen om 7.50 uur aangekleed, gewassen,ontbeten en met tanden gepoetst in de auto moet zitten. Ook is het belangrijk om op te letten dat je dan schoenen aanhebt en geen pantoffels..........Ja in Zweden is het niet gebruikelijk dat je met schoenen aan door je huis loopt, ook van bezoek wordt verwacht dat men de schoenen bij de voordeur laat staan.

Niet dat wij hier heeeeeeel erg mee bezig zijn, maar we proberen de regel toch ook hier door te voeren. Ten eerste leren we allemaal heel snel dat het normaal is en ten tweede weet ik nu zeker dat de kinderen regelmatig schone sokken aandoen...juist, fris ruikende sokken en hele sokken....

Ben bang dat ik binnenkort toch weer moet winkelen want hele sokken....?hihi


Maar enfin, zoals jullie kunnen zien heb ook ik pantoffels gekocht. Schattig! (proest)Maar ze lopen lekker! Alleen Frank ziet de charme er nog niet echt van en kijkt regelmatig misprijzend naar mn voeten...Mannen hebben geen modegevoel, dat blijkt..


Verder vandaag nog wat belangrijke zaken afgehandeld en geregeld. O.a heb ik gebeld met de gemeente voor mn lessen Zweeds.

In Zweden heb je de mogelijkheid als volwassen buitenlander om lessen Zweeds voor anderstaligen te volgen. A.s maandag ga ik daar naar toe voor een intake. Daar wordt gekeken in welke groep ik moet komen en of er eventueel een wachttijd is.

Verder heb ik vandaag diverse boxer-fokkers gebeld en gaan we zondag misschien kijken bij een clubdag. Wordt dus ook vervolgd!

Onze kat Siep heeft het hier ook prima naar dr zin. De eerste dagen hebben we dr binnen moeten houden uiteraard maar na drie dagen waren we daar helemaal klaar mee.. wat een gemauw! Wij dachten slim te zijn en hadden voor een euro of 10 een tuigje met riempje gekocht om dr voorzichtig kennis te laten maken met de achtertuin. Die k*tkat heeft er welgeteld 10 seconden ingehangen en rukte zich toen los en verdween naar de tuin van de buren. Daar heeft ze een uurtje of 6 gezeten en alleen klagelijk liggen mauwen....gelukkig hoorden we dit niet als we de buitendeur dicht hadden. Toen ze honger kreeg kwam ze weer binnen. Inmiddels heeft ze het zo naar dr zin dat ze meer buiten en weg is als binnen! Heerlijk, geen gemauw meer...


oke, tot de volgende keer!

Ook zet ik er nu weer nieuwe foto's op, o.a. van de eerste schooldag van de kinderen!


Hej då!

Mirjam